Kongsikan Entri Kami

Friday 14 September 2012

Info : Pernah Tengok Penghujung Tembok Besar China? (5 Gambar)


Tembok Besar China adalah salah satu daripada keajaiban senibina dunia. Namanya terkenal di seluruh dunia, dan menjadi lokasi pelancongan wajib bagi sesiapa yang mengunjugi China. Tetapi adakah anda tahu dimanakah letaknya hujung Tembok China?


Selain Top Lake di sebelah barat, hujung lainnya terletak di Shanhaiguan. Berada di timur China, Shanhaiguan dijuluki sebagai Old Dragon`s Head atau disebut juga Laolongtou. Hujungnya terapung di permukaan Laut Bohai. Tempat ini juga menjadi destinasi pelancongan kerana di atasnya terdapat menara pemantau dan sebuah kuil.



Sumber : Here

8 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

owwwhhhh...wt penat jalan je...

Anonymous said... Best Blogger Tips

jauh perjalanan luas pengalaman ape.. =P

Anonymous said... Best Blogger Tips

btul ke admin?try google map tgk...hihihi

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku penah pi

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku pun.. tapi letih la..anak tangga tak even...besar2 lak langkah dia.

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku pon penah pgi(x nak kalah~)

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku lg lah penah pg.kahkahkah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku pun pnh pg..nk mnang gak..haha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...