Kongsikan Entri Kami

Friday 16 March 2012

Panas : CIMB Clicks Email Scam!! Mesti Baca!


Ok, sekarang ni memang banyak scam atau internet banking phishing. So, ni salah satu contoh yang aku nak share dengan korang semua. Phishing ni melibatkan pemegang akaun CIMB. Memang bahaya beb. 

*KLIK pada gambar untuk besarkan*

Memang macam cimb yang hantar

sapa-sapa pun boleh terpedaya ni

perhati betul-betul website tu

ni website yang sebenar

Masuk password or usernama apa-apa pun tetap akan keluar macam gambar kat bawah

jangan tertipu!!

p/s : Memang bahaya beb.. So, korang mesti hati-hati dan jangan tertipu dengan email macam ni.
Sumber : Here





13 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

mmg dah lame aware bnde2 cmni. tp tu la.. ade gak yg terpedaya.. mostly sbb buta IT atau buta komputer kot.. tu yg kena cakapkan tu.

ben xii said... Best Blogger Tips

jaga jaga wahai orang tua kaya buta IT

Anonymous said... Best Blogger Tips

nasib baek aku ni buta IT..laman web bank mcm ni mmg aku xreti nak guna..lebih baek pergi aje kt bank..

Anonymous said... Best Blogger Tips

lagi 1 perbezaan yg boleh kita kenal pasti
pada url tipu xde ikon mangga(kunci) seperti url yg sebenar...

Anonymous said... Best Blogger Tips

oh celakanya sapa punya keja ni...bahaya ooo...

Anonymous said... Best Blogger Tips

dah byk aku dpt email mcm nie

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku dah kena dah..tapi maybank..dah kena block maybank2u aku tu..hampehhhhh punye penipu...nasib baik duit xbanyak...hahha

Hazel Erika said... Best Blogger Tips

biasanye email mcm ni aku mmg x layan...tros je g kat bank...x tertipu...kekekeke

Anonymous said... Best Blogger Tips

slalu dpt email mcm nie...
maybank2u pn de gak...
dieorg main hntar je...
xpnah pn gune internet banking...

Unknown said... Best Blogger Tips

Aku login menda2 bank ni pakai phone je. Slmt.

Minsofea said... Best Blogger Tips

saya mmg agak rabun it, tapi bila dh berhari2 xleh buat online transaction tru cimb clicks....sy terus percaya je dgn email2 tu

sy click 'here' pd email tu, then terus kuar cimb click punya page....terus sy log in cam biasa..

x sampai seminit, sampai msg kat phone ....
"Instant Trf to 151427122825 for rm500 TAC reguested is bla...bla...

betul2 giler!!! (no. akaun tu mcm maybank punya kan? kalaulah boleh trace tuan punya akaun tu...teringin gak nk tau)

bila dh kuar g2, sy dh x teruskan fill up Securiyt Update tuh.....nk cimb call service center ty...

baru 2 hari lepas terjadi....alhamdulillah bila check balance arini duit masih selamat..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aku pn dpt phishing email maybank2u.com td..tgk email mmg kalo org yg xtau tu msti log in la..sme ckp ade security alert..aku trus report phishing attack.

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku pon dapt emel gini. tak layan sebab mmg tade akaun cimb pon... har har har..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...