Kongsikan Entri Kami

Tuesday 17 May 2011

Nabil Raja Lawak dan Nora Danish di 1 Utama

....bukan senjaga kami nak post pasal gosip cuma kadang-kala kalo terbaca sesuatu yang menarik.. terasa nak post je..Ni kerana Nabil ni selalu bole tolong kita hilangkan stress dengan lawaknya .. :-))

sumber :mymetro

RIUH-RENDAH jadinya lokasi fotografi di Restoran Gardens Cafe, 1Utama apabila pelakon, pengacara yang juga pelawak, Ahmad Nabil Ahmad digandingkan dengan dramatis jelita, Nora Danish.

Tidak henti-henti pelakon kecil molek itu diusik Nabil, kononnya dirinya kini kembali single tanpa kekasih dan ruang kosong itu tiada masalah untuk wanita bergaya seperti Nora.

Mujur Nora yang sememangnya sinonim dengan sikap ramah, bijak mencantas semula usikan Nabil hingga ada kalanya bintang yang juga juara program realiti Raja Lawak musim kedua itu terdiam mengukir senyuman.

Baru saja pulang menunaikan umrah di Makkah bersama keluarga tercinta, membuatkan Nora lebih banyak pengalaman yang ingin dikongsi.


Tidak hanya bersyukur kerana diberi peluang menjejakkan kaki di Rumah Allah, bintang berusia 29 tahun yang mula dikenali menerusi sitkom Puteri ini menyifatkan pemergiannya ke Tanah Suci itu bagai sebuah doa yang dimakbulkan.

Mengakui rasa perit dan sedih kerana terpaksa meninggalkan anak tunggal kesayangannya, Putra Rayqal Ramli Rizal Ashram sepanjang pemergiannya, pelakon kelahiran Kuala Terengganu, Terengganu yang selesa dengan sandaran ibu tunggal ini memahat jiwa ke Makkah untuk mencari ketenangan paling hakiki buat dirinya.


“Alhamdulillah, sampai juga saya ke sana bersama ayah, mak dan adik-beradik yang lain. Sudah lama saya menyimpan hasrat ini sejak awal pembabitan dalam lapangan seni lagi dan akhirnya terlaksana juga impian itu. Kami ke sana selama 12 hari dan saya berpeluang manfaatkan sepenuhnya masa yang ada dengan menunaikan kewajipan sebagai seorang Islam.

“Awalnya saya sendiri bimbang sama ada cukup persiapan untuk saya menjejakkan kaki ke sana. Namun sebaik berpijak di bumi suci itu, barulah saya sedar apa erti sebuah kenikmatan sebenar.

“Sebelum ini, saya hanya mendengar pengalaman teman yang sudah pergi, tetapi selepas berpeluang sendiri ke sana, saya sedar keindahan yang sering kali diceritakan orang. Jiwa saya tenang dan damai. Segala-galanya indah dan saya seolah-olah diberi nafas baru lengkap dengan semangat dan peribadi yang lebih terpelihara,” katanya.

Tegas Nora, pemergiannya ke sana berlandaskan nawaitu dan rasa ikhlas di hati, bukannya ingin menunjuk atau memasang niat seperti yang pernah disiarkan akhbar sebelum ini.

Sebelum ini ada laporan mengatakan Nora akan bertudung atau berubah sebaik pulang.

Katanya, semua itu bukan daripada mulutnya sendiri.

“Saya tidak mahu berjanji apa-apa atau meletak satu sasaran jika selamat pulang kerana semua itu adalah ketentuan dan takdir. Jika diberi petunjuk dan cahaya yang menyuluh laluan ini, Insya-Allah saya berubah.

“Namun, usah menjadikan itu sebagai satu kayu pengu�kur pula kerana tidak mahu terjerumus atau terperangkap dengan persepsi orang yang membaca.

“Nanti lain pula ceritanya sedangkan hakikatnya, saya masih aktif berlakon dan kekal seperti saya yang sebelumnya.

“Ibadat itu satu kewajipan dan alhamdulillah, setidak-tidaknya saya sudah menjalankan tanggungjawab itu dengan kemampuan yang ada. Asasnya, saya kembali dengan diri yang baru dan tidak mahu lagi menoleh ke belakang.
“Ketika di sana, saya juga berdoa untuk kesejahteraan semua keluarga dan sahabat-handai. Malah, saya juga memasang impian ingin membawa Raykal pula jika diberi keizinan dan rezeki apabila dia besar nanti,” katanya yang terkilan kerana uzur beberapa hari akhir yang membataskan langkah ibadatnya.

Terlanjur menyentuh doa yang dipasang bintang filem Cuti-Cuti Cinta dan Jangan Pandang Belakang Congkak ini ketika di sana, terlintas pula persoalan mengenai hajatnya ingin mencari pengganti selepas hampir dua tahun bersendirian.

Tidak berselindung mengenai hubungannya dengan seorang lelaki yang disifatkan serasi bersamanya, Nora bagaimanapun enggan mengulas lanjut.

“Bohong jika saya katakan tidak kerana alang-alang sudah menjejakkan kaki ke sana dengan habuan yang dijanjikan, doa itu lebih makbul jika menadah tapak tangan di Tanah Suci itu. Doa untuk dipertemukan jodoh sudah pasti saya lakukan. Saya ingin mencari kebahagiaan dan berharap agar kesilapan lalu tidak berulang. Berkali-kali saya berdoa agar diberi petunjuk yang benar.
“Namun usah lekas menabur spekulasi kerana segala-gala�nya mengenai hubungan cinta baru saya ini adalah di luar kemampuan saya. Saya hanya terus berdoa dan membiarkan soal itu kepada jodoh saja,” katanya.

Mendengar luahan Nora yang kini sedang bahagia diulit cinta, tangkas wajah Nabil yang juga pengacara program Ewah-Ewah setiap Isnin jam 11 pagi di TV3 ini mencuka pula. Kononnya jiwanya sunyi tanpa kekasih dan tidak punya ruang untuk membenarkan sesiapa datang menghampirinya.

Di sebalik jenaka dan usikan yang tidak henti, masih jelas sinar jujur pada mata anak seni yang pernah dijulang Bintang Paling Popular pada Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2008 ini, dirinya memang sendiri tanpa teman istimewa.

“Setakat ini saya masih sendirian dan menunggu jika ada yang sudi. Bukan serik atau berhati-hati, sebaliknya jadual kerja dan rezeki yang datang bertimpa sekarang membuatkan saya sibuk hing�ga ada kalanya terlupa akan diri sendiri.

“Namun perasaan itu akan datang pada waktu senggang, tapi ia bukanlah satu beban atau masalah besar bagi saya kerana apa yang lebih menjadi keutamaan sekarang adalah kerja dan tanggungjawab terhadap keluarga.
“Saya juga tidak mahu kesilapan lalu dan segala macam tanggapan negatif pada saya itu kembali lagi. Alhamdulillah, peminat dan keluarga sentiasa setia menyokong dan kepercayaan pihak produksi juga masih ada walaupun apa yang pernah terpalit itu bukan sesuatu perkara remeh.

“Namun itulah pengalaman yang mengajar saya dan membentuk keperibadian agar lebih kuat dan kental,” katanya.

Lakonan Nabil akan dapat disaksikan melalui drama You Saka...Pergi Jauh-Jauh arahan Jamal Khan untuk slot Seram di TV3. Dalam drama 13 epi�sod itu, Nabil memegang watak Adrus yang bekerja sebagai pemburu hantu.

Kata Nabil, dia mengharapkan diberi watak yang menguji kemampuannya dan tidak hanya bersandar pada komedi sebaliknya lebih serius dan mencerminkan sisinya yang berbeza.

“Saya inginkan watak seperti penjahat dan seorang yang kejam. Ini membolehkan saya beraksi dan melakonkan babak lasak. Insya-Allah jika ada peluang itu, saya tidak akan persiakan,” katanya.

You Saka...Pergi Jauh-Jauh yang turut dibintangi Eira Syazirah, Fauzi Nawawi, Dynas Mokhtar dan Amyza Adnan, bakal menemui penonton setia TV3 bermula 2 Jun depan, jam 9.30 malam.

Nora pula membawakan watak Ana dalam drama arahan Pierre Andre, Ana Lulu sebanyak 13 episod yang akan mula disiarkan pada 7 Jun depan, jam 9 malam menerusi slot Lestary di TV3.

Membariskan pelakon popular lain seperti Kamal Adli, Adey Syafrien, Sharifah Sakinah, Zarina Zainuddin dan Mustapha Kamal, Ana Lulu mengangkat genre komedi yang punya sedikit persamaan konsepnya dengan drama siri Hollywood popular, Ugly Betty.

Nak menjana dengan Nuffnang ? 
klik http://grpv.cc/2rD  dan http://grpv.cc/cSK  dan share kepada rakan2. Tetapi ingat masukkan email anda untuk mendapat account Grapevine di  http://www.churpchurp.com/grapevine/

2 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

bru balik dari mekah pn, x insaf lg... x reti2 nk tutup aurat btul2

Unknown said... Best Blogger Tips

Hidayah belum sampal....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...